لذیذ

دستور تهیه های متنوع برای غذاهای لذیذ.

دستور تهیه کرم کارامل

کرم کارامل نام یک دسر غربی و پر هوادار است که به عنوان یک دسر بین المللی شناخته می شود. این دسر با طعم های متنوع و متفاوت تهیه می شود.

مواد لازم برای کرم کارامل

تخم مرغ :۵ عدد

شکر :۲۲۰ گرم

شیر :نیم لیتر

وانیل : نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه کرم کارامل خوشمزه و مخصوص به روش اصل فرانسوی

 

همچنین بخوانید:

طرز تهیه کرم کارامل

در ابتدا بهتر است شربت کارامل را تهیه کنید.برای تهیه شربت آن ، هفتاد گرم شکر را با دو قاشق سوپ خوری آب در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا رنگ آن کم کم 

طلایی شود، پس از آنکه رنگ شربت طلایی شد، نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهیدتا شربت به خوبی بجوشد; به حدی که ذرات شکرکاملا در شربت حل و غلیظ شود.

سپس شربت رادر ظرف دیگری بریزید و جدار ظرف را نیز به شربت آغشته کنید. در این لحظه ، شربت شما آماده است .

پس از تهیه شربت کارامل ، شیر را با شکر باقی مانده روی حرارت قرار دهید تا کمی بجوشد و پس از به جوش آمدن شیر، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود.

 سپس تخم مرغ ها و وانیل را خوب بهم بزنید و با شیر سرد شده مخلوط کنید و مواد را در ظرفی که به شربت کارامل آغشته کرده اید، بریزید و داخل فر که ازقبل با حرارت ۳۵۰ درجه گرم کرده اید، به مدت یک ساعت و نیم قرار دهید.

پس از گذشت این مدت ، چنگال را در کرم فرو کنید. اگر مواد به چنگال نچسبد، کارامل شما آماده است . سپس در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

منبع: leztashpazi

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی