لذیذ

دستور تهیه های متنوع برای غذاهای لذیذ.

طرز تهیه ماکارونی

ماکارونی یکی از گونه های پاستا می باشد که همانطور که مطمئنا می دنید اصالت آن متعلق به کشور ایتالیا می باشد. ماکارونی از محبوبیت بالایی در میان مردن جهان برخوردار است و به همین دلیل یکی از پر مصرف ترین غذاها در کل دنیا می باشد.

این غذای ساده و خوشمزه هم در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد ، البته نکته جالب در مورد ماکارونی در میان ایرانیان این است که ته دیگ ماکارونی ( ته دیگ سیب زمینی ) از خود ماکارونی دارای محبوبیت بیشتری است.

مواد لازم برای ماکارونی دمی ایرانی

    • ماکارونی رشته ای خام 300 گرم
    • گوشت چرخ کرده 200 گرم
    • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
    • پیاز 1 عدد
    • پودر آویشن 1/2 قاشق چایخوری
    • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی

مرحله اول

ابتدا سویا را به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز را خرد کرده و داخل تابه با مقداری روغن سرخ کنید. زردچوبه را اضافه کنید. سویا را آبکش کرده و کاملا آب آن را بگیرید.

مرحله سوم

سویا را داخل تابه بریزید و حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کمی سرخ شود. سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا رنگ گوشت کاملا عوض شده و بپزد.

مرحله چهارم

پاپریکا و آویشن را اضافه کرده و دوباره حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت دهید.

مرحله پنجم

در نهایت رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده، پودر فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و مواد را تفت دهید تا مزه خامی رب گوجه گرفته شده و فلفل دلمه‌ای نرم شود. برای پخت این غذا می‌توانید از رب گوجه فرنگی خانگی هم استفاده کنید تا عطر گوجه بیشتر در غذایتان احساس شود. مایه ماکارونی آماده است.

مرحله ششم

داخل قابلمه‌ای را از آب پر کنید و مقداری نمک و روغن بریزید سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.

مرحله هفتم

پس از به جوش آمدن آب، ماکارونی‌ها را نصف کرده و به آب جوش اضافه کنید. با چنگال کمی هم بزنید تا رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند.

مرحله هشتم

پس از ۶ دقیقه زمانی که ماکارونی‌ها نرم شدند آن‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا آب اضافی‌شان خارج شود.

مرحله نهم

ته قابلمه مقداری روغن بریزید و آن را با سیب زمینی‌های حلقه شده بپوشانید. مقداری ماکارونی روی سیب زمینی‌ها بریزید و روی آن مقداری از مایه بریزید. چند لایه این کار را تکرار کنید تا مایه و ماکارونی تمام شود.

مرحله دهم

مقداری پودر آویشن روی ماکارونی بپاشید و در قابلمه را بگذارید. اجازه دهید با حرارت کم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ماکارونی دم بکشد.

نکات کلیدی:

۱. نکته مهم و کلیدی اینه که زمانی که دارید رشته های ماکارونی را می جوشانید، اجازه دهید خوب بپزد. بعد آنها را آبکشی کرده و با مایه ماکارونی مخلوط کنید. در زمان آبکشی ماکارونی را زیاده از حد نجوشانید تا خمیر نشود و همچنین رشته های ماکارونی را با آب سرد کاملا بشویید و از هم جدا کنید ، در صورت تمایل برای خوشرنگ تر شدن ماکارونی 1 قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه ماکارونی اضافه کنید.

۲. هنگام درست کردن مایه ماکارونی، قبل از اینکه بگذارید بپزد آنرا بچشید تا اگر چاشنی ای کم یا زیاد بود بتوانید به موقع به آن رسیدگی کنید.

۳. بعد از اینکه ماکارونی پخت، آنرا از روی گاز برداشته و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند تا مایه خوب به خورد ماکارونی ها برود.

منبع:cookiran

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی