لذیذ

دستور تهیه های متنوع برای غذاهای لذیذ.

طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو

یکی از متنوع ترین و جذاب ترین اقلیم های غذایی ایران متعلق به شهر زیبای شیراز هست، همگی ما بسیاری از اون ها رو میشناسیم! سالادها، دسر ها و شیرینی ها و خوراک های شیراز جزء پر طرفدارترین ها در ایران هستند. ترکیب های عالی و به جای مواد غذایی در تهیه این خوراک ها باعث شده که طعم و مزه خوشایند و دلخواهی داشته باشند و نظر هر بیننده ای رو به خودشون جلب کنن. امروز قرار هست طرز تهیه یکی از همین غذاهای بسار لذیذ رو با هم مرور کنیم. هویج پلو که ظاهراً اصالت این غذا به شیراز برمگیرده.

Image result for ‫هویج پلو‬‎

مواد لازم برای تهیه هویج پلو

  • برنج 3 پیمانه
  • پیاز کوچک 1 عدد
  • مرغ 500 گرم
  • هویج متوسط 4 عدد
  • خلال بادام یا خلال پسته 1/2 پیمانه
  • کره برای سرخ کردن 50 گرم
  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • زرشک 1/3 پیمانه
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه هویج پلو

برای تهیه هویج پلو مجلسی ابتدا خلال بادام ها را در در کاسه ای می ریزیم و روی آن ها آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا خیس بخورند. پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

هویج ها را نیز با پوست کن تمیز می کنیم و آبکش می کنیم و روی قسمت درشت رنده به صورت اُریب می کشیم تا هم یکسان شوند و هم بزرگ تر به نظر بیایند. سپس داخل قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

با لذیذ همراه باشید

عدس پلو یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که به دو صورت ساده و مجلسی طبخ می …

بعد پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم و همراه با مرغ و کمی پودر زعفران به آب در حال جوش اضافه می کنیم و می گذاریم تا مرغ کاملا پخته شود. پس از پخت کامل مرغ ها را روی تخته آشپزخانه با چاقو خرد می کنیم.

تابه ای را روی حرارت قرار می دهیم تا کمی گرم شود و بعد پیاز ها را در تابه می ریزیم و شروع می کنیم به تفت دادن ، ۲ الی ۳ دقیقه که تفت دادیم کمی روغن می ریزیم و پیاز ها را سرخ و طلایی می کنیم (روغن را در ابتدا نمی ریزیم چون می خواهیم رطوبت پیاز ها کاملا گرفته شود.)

و مرغ های خرد شده را نیز به آن اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.خلال بادام ها را در آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافه آن خارج شود. در همان تابه هویج ها را می ریزیم

باقالی پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که در میان ایرانیان به عنوان یک …

و روی حرارت تفت می دهیم تا آب هویج کاملا گرفته شود و کمی روغن روی هویج می ریزیم و ۱ قاشق آبلیمو نیز روی هویج می ریزیم و تفت می دهیم و حرارت را کم می کنیم و زعفران را روی هویج می ریزیم و زرشک و شکر را با هم به مواد می افزاییم

و پیاپی هم می زنیم تا زرشک ها نسوزند.حرارت را خاموش می کنیم و خلال پسته ،خلال بادام و پوست پرتقال را نیز به مواد اضافه می کنیم و خوب مواد را با هم زیر و رو می کنیم و مجددا ترکیب مرغ و پیاز داغ را اضافه می کنیم و همگی مواد را با هم مخلوط می کنیم.

سپس در قابلمه ای آب و نمک می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید. برنج را می شوییم و آب آن را خالی می کنیم و در آب جوش می ریزیم و هم می زنیم.۵ دقیقه بعد برنج را لای دندان تست می کنیم

آلبالو پلو یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که به دلیل استفاده از آلبالو در آن به …

اگر اطراف برنج کاملا پخته بود و مغز آن کمی سفت بود بهترین زمان برای آبکشی است. برنج را آبکش می کنیم و کف قابلمه روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی برنج کف قابلمه می ریزیم،دقت کنید که برنج را کفتگیر به کفتگیر می ریزیم.

پس یک کفگیر برنج می ریزیم و روی آن از مایه می ریزیم و مجددا لایه بعدی با کفگیر برنج می ریزیم و لایه بعد از مواد هویج پلو می ریزیم تا به آخر که برنج و مایه تمام شود. در مرحله بعدی درب قابلمه را می گذاریم

و ابتدا حرارت را ملایم می کنیم تا هویج پلو ابتدا بخار کند (تقریبا ۵ دقیقه) و بعد حرارت را کم می کنیم تا کاملا هویج پلو پخته شود. پس از ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت بعد هویج پلو کاملا پخته شده و در دیس می کشیم و نوش جان کنید.

نکته

*برای درست کردن هویج پلو شیرازی مجلسی به جای مرغ می‌توانید از گوشت قلقلی یا حتی بوقلمون هم استفاده کنید. برای درست کردن هویج پلو با گوشت قلقلی مقدار مورد نظر گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده و ادویه‌های دلخواه مزه‌دار کنید و به همان شیوه گوشت قلقلی سرخ کنید. بعد از دم کشیدن هویج پلو، گوشت قلقلی‌ها را همراه با آن سرو کنید.

*برای درست کردن هویج پلو زعفرانی مجلسی با مرغ می‌توانند بعد از پختن تکه‌های مرغ، آن‌ها را همراه با برنج دم کنید. اما اگر می‌خواهید پلوی شما سر و شکل مجلسی‌تر و رسمی‌تری داشته باشد بهتر است مرغ را جداگانه و بعد از دم کشیدن پلو کنار آن سرو کنید.

*در صورتی که برای پخت هویج پلو از شکر استفاده می‌کنید، هنگام دم کشیدن پلو شعله گاز را بسیار کم و ملایم نگه دارید. شیره شکر به کف قابلمه می‌رسد و ممکن است ته‌دیگ شما را بسوزاند.

*بهتر است هویج‌ها را رنده کنید تا در پلو خوب پخته شوند. اگر هویج‌ها را خلالی خرد می‌کنید در هنگام تفت درب ظرف را بگذارید تا هویج‌ها با بخار پخته و نرم شوند.

*می‌توانید از ران مرغ یا ساق مرغ هم به جای سینه مرغ استفاده کنید.

منبع: drinky.food.blog

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک سه طرفه مطابق با آخرین استاندارهای گوگل  هستید خوشحال میشم با سایت لینکدونی تبادل لینک داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا خواهد کرد.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید

شنبه ۱۶ آذر ۹۸ , ۱۴:۲۶ بیوگرافی فلورا سام و همسرش
بیوگرافی فلورا سام:
فلورا سام متولد ۱۲ آبان ۱۳۴۴ در شهر شیراز، بازیگر و نویسنده و کارگردان تلویزیون و تئاتر ایران است.

شروع فعالیت حرفه‌ای فلورا سام در تلویزیون صرفاً به دلیل روابط خانوادگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «مهر و ماه» در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حمید لبخنده بود. و در سریال همسایه ها به شهرت رسید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی